وحشی باقفی
ناظر و منظور
نظر اعتبار بر صورت عالم
قلم
چینش
وسط چین
راست چین
چپ چین
قلم
ایران سنس
نستعلیق
وزیر
نازنین
تیتر
گلدان
گل
دست نویس
شکسته
مروارید
نیریزی
ثلث
Tahoma
رنگ
اندازه
ارتفاع
سایه
رنگ
تیرگی
وضوح
افقی
عمودی
زمینه
نسبت
1:1
9:16
رنگ
تصاویر پیش فرض
اندازه
متناسب شود
برش داده شود
وضوح
حذف تصویر زمینه
حاشیه
اندازه
رنگ
گردی گوشه
متن
دانلود
می توانید متن را اصلاح نمایید:
نظر اعتبار بر صورت عالم گشودن و راه سخن به گام عرفان طی نمودن در سر این معنی که درون از پردهٔ موجودات واجب الوجودی هست و برون از حلقهٔ کاینات معبودی که حرکت هر جانداری از قدرت اوست و کثرت تغییر عالم شاهد بر وحدت او ایا مدهوش جام خواب غفلت فکنده رخت در گرداب غفلت ازین خواب پریشان سر برآور سری در جمع بیداران در آور در این عالی مقام پر غرایب ببین بیداری چشم کواکب تماشا کن که این نقش عجب چیست ز حیرت چشم انجم مانده بر کیست که می گرداند این چرخ مرصع که برمی آرد این دلو ملمع که شب افروز چندین شب چراغ است که ریحان کار این دیرینه باغ است چه پرتو نور شمع صبحگاه است چه قوت سیر بخش پای ماه است چه جذب است این کزین دریای اخضر به ساحل می دواند کشتی خور چه لنگر کوه را دارد زمین گیر فلک را هست این سیر از چه تأثیر ز یک جنسند انگشت و زبانت به جنبش هر دو از فرمانبرانت زبان چون در دهان جنبش کند ساز چه حال است این کز او می خیزد آواز چرا انگشت جنبانی چو در مشت نیاید چون زبان در حرف انگشت ترا راه دهان و گوش و بینی یکی گردد بهم چون نیک بینی چرا بینی چو گیری نشنوی بوی چرا نبود چو لب گوشت سخن گوی چرا چون گوش گیری نشنوی هیچ حکایت گوش کن یک دم در این پیچ برون از عقل تا اینجا کسی هست که او در پرده زینسان نقشها بست درین پرده که هر جانب هزاران فتاده همچو نقش پرده حیوان بیا وحشی لب از گفتار دربند سخن در پرده خواهی گفت تا چند همان بهتر که لب بندی ز گفتار نشینی گوشه ای چون نقش دیوار وحشی باقفی